Katwijk aan Zee, Nederland

Sterrenkunde

17 juni 2017 - Katwijk aan Zee, Nederland

Ljouwert zal de Culturele Europesche Hoofdstad zijn van 2018. Dat word je natuurlijk niet zomaar. En zeker niet alleen door hun monumentale toren - de Oldehove - die qua scheefgang dezelfde status heeft als de Toren van Pisa, alleen minder bekend. Vlak onder deze toren ligt de Argus dit weekend op zijn -ljouwert- te rusten. Even uitpuffen. De Kapitein gaat van boord; Sander gaat alvast wat cultuur verkennen, vooral in de vertierlijke richting denk ik. Trein naar Sneek, bus = 2 keer per dag naar Makkum, waar de auto nog geparkeerd staat en dan in 1 uur en 3 kwartier naar Katwijk. Terug geroepen door het thuisfront? No, this isn't a Joke!! We moeten/mogen uit eten, nee dineren, nee gastronomisch verwend worden. Een gepensioneerde 3 Sterren-kok kan het kok(k)en niet laten en doet dit privé bij hem thuis voor streng geselecteerde gezelschappen. Net als topsporters moet je aftrainen. Na diverse dagen van zelfgemaakte uiensoep, penne met nog wat, ingevroren, maar beter toch maar ontdooide hutspot en flessen wijn van € 2,95 en Schutters-bier is dit natuurlijk weer een ster(ke) uitschieter!

Sterrenkunde!!

Zondag weer terug.