Chez l'Hetre

18 juli 2018 - Oudewater, Nederland

De Venlose stads-passantenhaven biedt Argus geen plaats(meer). 3 Km verderop is WSV De Maas, een grote jachthaven, waar altijd wel een plekje te vinden is. Dan maar de fietsjes van boord en 4-5 km naar Venlo fietsen. Na 9 uur varen is dat ook wel even fijn. Het terrassenbeleid is hier ook volle terrassen en volle glazen en goed gevulde borden. Een kleine Bistro, zonder terras, Chez l"Hetre  is direkt Joke's keus, en wie betaalt, bepaalt is een inmiddels ingesleten gewoonte. Ik ben ook niet zo keuskieskeurig.  Een zeer Breedsmakend Eetvermogen is mij aangeboren.

Bij binnenkomst een allerhartelijkste begroeting van een trippelende jongeman, licht dansend, huppelend, als een Alex Klaassen in zijn laatste voorstelling, met een dun, vrolijk gebloemde broek, licht fladderend rond het frele lijf, en samengegespt met een mooie ceintuur, wat het wasbordje accentueerde, maar dat zeg je meer bij wat stoerdere mannen, denk ik. Zo'n broek, hoe leuk ook, wordt bij mij niet geaccepteerd, zelfs niet als pyamabroek.

Wat kan ik voor u inschenken, klonk precies volgens de verwachting, als een Mr Humpfries, die in een Engels Warenhuis hem die broek wel zal hebben verkocht. Wij hebben voor u een heeeele goeie bubbel van het huis, glimlachttte hij welgemeend en dat was ook zo.  Een mieters flesje rood erbij ( Rooose hebben we ook hoor !)  en een  mooie Bistroavond was tevens het einde van deze prachtige zaterdag, alleen nog even 5 km terugfietsen. Bij terugkomst was het restaurant van WSV De Maas al gesloten en moesten die 2 schattige Moezelglaasjes toch nog even gevuld worden.