Aan/Uit

7 augustus 2023 - Harderwijk, Nederland

Vanwege een niet passend snoertje/stekkertje om via mijn telefoon een Hotspot--Tethering-dinges tot stand te brengen met de laptop, vaar ik vandaag naar Harderwijk, waar ze vast en zeker een winkel hebben voor dit soort spulletjes. Harderwijk kent al jaren het Aan/Uit systeem, waar bij het aanmeren geen havenmeester meer aan te pas komt. Joke heeft de Aan/Uit app. geïnstalleerd, zodat ik kan inloggen, om mijn ligplaats door te geven. Floep.. en een zekere Hr/Mvr Noreply bevestigt, dat ik de Argus heb aangemeerd, maar dat wist ik al. Hr/ Mvr Noreply bevestigt dit en geeft aan dat dit 2,34 euro per mtr gaat kosten en ze weten al dat de Argus 16 mtr is. Vriendelijke havenmeesters zeiden vroeger weleens met een knipoog, 14 mtr heb ik verstaan. Verleden tijd. Even zo met de stroomkabel. Floep en er is stroom. Noreply bevestigt dit en inmiddels heb ik 4 mailtjes ontvangen. Die Hr/Mvr Noreply heeft het er maar druk mee. Ik ga water tappen, rol de slang uit, zet de kraan open, maar nee, eerst Aan/Uit  vragen. Aanmelden, Noreply, mailtje, dan pas gaat de kraan open en floep, er is water- zegt Noreply. Om uit te zetten, Aan? Uit appen, maar waar is mijn telefoon, misschien in het water gevallen....? De tank is vol, ik haal de slang eruit en gooi hem in het water, en zie dat het waterpeil in de haven zachtjes begint te stijgen. Mocht u dit lezen, Aan/Uit app installeren en vragen of ze kraan 68284 bij aanmeerplek 62426 uit kunnen zetten. Ik ga eerst effe zo'n snoertje kopen.