Bezoek

7 mei 2024 - Stampersgat, Nederland

Als het donker wordt naar bed = 21.45 uur = betekent vroeg op = 6.15 uur =  De aanmeerplek in de Mark is een balk van 6 mtr gemonteerd op 2 palen die 4,5 mtr uit elkaar staan, 2 mtr uit de wallekant met rietkraag. In dit stille water ligt dit prima voor de nacht, behalve als er een diepgeladen zand/grindboot buikschuivend voorbij komt, die zoveel water wegzuigt, dat de angst bestaat de Argus met palen en al mee te zuigen. Maar ja, je ligt wel gratis zo'n 2 km voor Standdaarbuiten. De stiltemeter op m'n I-Phone geeft -10 decibel !? Kleinzoon Kevin wil graag even langs komen, nu dat kan, kom maar naar Stampersgat of de jachthaven van Dinteloord, dat kan ik pas zeggen als ik in Stampersgat niet aan kan meren. Er is een passantensteiger voor zo'n 3 à 4 boten, met stabiele steigers. Een fantastische plek, en natuurlijk weer gratis. Een dorpje zonder iets, zelfs geen café, voor zijn 1000 inwoners. Kevin handelt vnl. in auto's maar arriveert nu met een vleespakket (een vriend is manager bij AH), 2 Entrecotes, 2 Kogelbiefstukken!, Diamanthaas en 1 Ossehaas. Verder een Bresser-verrekijker (lag op een bootje die hij kocht en weer verkocht) en een kneitergoeie Radio-CD-speler met Blue Tooth (nee, nee, nee, die wil ik niet) en een tasje met een splinternieuwe Meterik decoupeerzaag (moest van de boekhouder gereedschap kopen, beter voor/tegen de belasting). Hij heeft goede voornemens, want hij wil terug van 4 Red Bull per dag naar 1 blikje per dag. Een mooi streven. Het hoeft niet van mij, maar hij duikt toch nog even de motorruimte in om het eventuele olieverlies van de DAF- machine te localiseren. Hij stelt me gerust: dat valt wel mee, Opa ! Het filmpje stuurt hij wel door, wat hij van de onderkant heeft gemaakt. En nu moet hij er snel van door naar Bergen op Zoom en Etten-Leur, een auto kopen en een bootje op een trailer. Die staan dan morgen weer op Marktplaats. En ik moet beslissen wat ik van het vleespakket eens zal gaan braden, het zal wel een entrecootje worden van excellente kwaliteit staat er op.

Jouw reactie