Suikerbad

8 mei 2024 - Bruinisse, Nederland

Argus vertrekt om 7.15 uur van de passantensteiger Stampersgat. Er zijn nogal wat logistieke bewegingen te doen vandaag. Vandaar. Iets verderop staat een grote suikerfabriek. Vroeger al geleerd op school. Suikerbietencultuur, verbouwd in Brabant en Zeeland en verwerkt in de Suikerfabriek te Dinteloord. De Suikerunie. Gisteren fietste ik er even langs en zag dat dit tegenwoordig Cosun Beet Company heet en blijkbaar heten suikerbieten nu -Planet Beet- zoals ik op een reclamebord zag. Wat ook opviel was een grote reclame-uiting op een bushokje: Suiker scrubt de huid zacht. Waarschijnlijk vrezend dat de suikertaks tot prijsdalingen zal leiden, heeft een reclamebureau dit bedacht om de suikerconsumptie anders in de markt te zetten. Hier moet ik dat reclamebureau toch even corrigeren. Dit kan veel beter. Neem elke dag een suikerbad! Los 10 kg suiker op in 150 ltr water in de badkuip en dompel u onder in de verkwikkende werking van dit wondermiddel. Heel belangrijk, maak de mensheid wijs dat door de hydraterende werking, de opgehoopte door suiker veroorzaakte vetlagen opgelost worden en via Osmotische Transmissie afgevoerd worden in de suikeroplossing. Ozempic kan wel inpakken. In een Jacuzzi van 45* Celsius is de werking nog krachtiger natuurlijk. En uiteraard is er voor deze toepassing vrijstelling van de suikertaks. Cosun Beet Company neemt u Beet. Argus vaart over het Volkerak en via de Krammersluis, Krammer en de Grevelingsluis naar de jachthaven van Bruinisse. Groot, zeer groot, veel zeilboten natuurlijk, en behoorlijk prijzig. Argus betaalt voor 3 nachten 168 euro, zo'n 3 euro per mtr en dan nog elektra en toeristenbelasting. Bruinisse bakt ze Bruin! De bedoeling is om Joke op te halen, terug te rijden en dan donderdag over de Grevelingen te varen. Onze eigen Hemelvaart! ' s Avonds rijden we weer terug naar Katwijk, want vrijdag moet er gewerkt worden ( Joke ) om dan vrijdagavond weer terug te rijden naar Bruinisse, weer voor 2 nachten, maar dat zien we dan wel, en dan zondagavond weer terug naar Katwijk te gaan, zodat Joke maandag weer aan het werk kan en de kapitein per OV naar Bruinisse reist. Om de logistieke kluts kwijt te raken: Donderdag- bus Rotterdam Zuidplein- Metro naar Rotterdam Centraal- Trein naar Leiden - bus naar Katwijk in iets minder dan 3 uur van haven tot huis. Maandagochtend in omgekeerde richting. Van Katwijk met de auto naar Bruinisse = 1 uur en 20 min. We begeven ons direkt bij aankomst naar Restaurant De Meeuw en zitten om 20.30 uur al aan de oesters, met een wit wijntje erbij natuurlijk. Nog eentje dan, nu kan het nog.

Jouw reactie