Blijdschip

11 september 2023 - Weesp, Nederland

Om straks niet te veel diesel over te hebben, even rekenen wat er nog nodig is om Katwijk te bereiken. In Harderwijk is een GTL Dieselstation in het industriegebied van de Lorentzhaven en Argus ligt daar dus om 8.00 uur voor de deur, ervan uitgaand dat de werkweek= ma= dan begint. Doet u mij maar 120 ltr GTL, en ik betaal met de Duitse methode, cash 250 euro. Een stralend mooie dag, met beduidend minder supersnelle speedboten en waterscooters in mijn vaarwater, dan gisteren = zo= die de grootste pret hebben om waterfonteinen spuitend en giga golven veroorzakend, er in een middagje 120 ltr diesel doorheen te jagen. XR Rebellion, een ideetje misschien op het Veluwemeer, drijvend met 1000 luchtbedjes een keer de vaarweg te blokkeren? Ach, zo mijmerend vaart Argus Muiden binnen, en schrikt zich rot -- al die blinkend gepoetste vnl. witte gigajachten, om het zwarte aspect te verdoezelen, waar een ligplaats al gauw meer kost dan wat de Argus, heb ik snel uitgerekend, 5 jaar varen heeft gekost en daarmee 5000 km heeft gevaren in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland. Blijf lekker liggen, Kapitale Kapiteinen, anders wordt het veel te druk op het water. Ik vaar snel door naar dezelfde plek, tussen Muiden en Weesp, waar de Argus 6 aug, toen deze reis nog moest beginnen, nu ook weer gratis aanmeert en de stilte oorverdovend is.