Eetgemak

10 september 2023 - Harderwijk, Nederland

Na 4 uur varen over het Drontermeer en daarna het Veluwemeer meert Argus aan bij Harderwijk, iets voor het drukke havengebeuren, waar Aan/Uit.net de scepter zwaait, dat weten we nog uit een vorig verhaal. In het Arguste geval dus 37 euro plus stroom, plus water. Maar Argus blijft nu buitengaats. Gratis en de stroom wordt vandaag geleverd door een flinke portie zonne-energie die via zonnepaneel/accu/omvormer 24 V-220V de ventilator in de stuurhut gratis laat rondtollen. Hr/Mevr Noreply weet zeker dat de Argus in de buurt is, want stuurt een E-mail met de factuur van de vorige keer, en de mededeling dat Hr/Mevr Noreply dit automatisch gaat innen en wel op 19 september. Dan is Argus net weer in de thuishaven gearriveerd en geeft dan misschien ook een Noreply. Het is warm, zeer warm met in de stuurhut een temperatuur van 36-40 graden. De watertemp., gemeten met de thermometer, ooit als vondeling meegenomen uit Erica meet 25 graden. Het hitteplan wordt in werking gesteld, wel handig om daarop te anticiperen gezien het toekomstbeeld. De aardappelen ga ik even schrappen en zet ze in een pannetje op het dek, die zullen zo rond 19.00 uur wel gaar zijn, net als ik. De potjes erwten/worteltjes worden op de keukentafel gezet, daar is het 32 graden, zodat het gemis van een magnetron niet meer wordt ervaren. Het Bio Duitse biefstukje een kwartiertje in de zon om 18.45 moet genoeg zijn, want er staat op het etiket -- met gematigd vuurtje bruin laten worden. Harderwijk -- Net nog te harden.