Vaarmacie

27 augustus 2023 - Katwijk aan Zee, Nederland

In het ochtendgloren is de Kapitein weggevaren uit Gerkesklooster om op tijd in jachthaven Burgum te zijn, waar de Argus 6 dagen kan blijven liggen. Om 9.00 u de bus naar Heerenveen, inchecken OV, van daar de trein naar Zwolle- uitchecken OV- inchecken Blauwnet voor overstap Hengelo-uitchecken Blauwnet, kaartje kopen Huppeldepupnet trein naar Osnabrück, betaling met pinkaart, dan hoef je niet meer uit te checken, en dan met de bus naar Bad Essen en om dat te betalen, is mijn pinkaart niet geldig, dus hier Barzahlung. Vertrek Bad Essen 15.30 uur per auto weer naar Burgum via A30 richting Osnabrück, helaas is daar de Autobahn Gesperrt!! en is er geen omleidingsroute aangegeven. Dan maar door Osnabrück op richting gevoel een beetje noordwaarts, hoewel dat door gesperrt hier en daar en overal gesperrt ook lastig gaat worden. Bovendien ook nog geplaagd door een gigantische regenbui sukkel ik door Osnabrück Centrum. Autobahn Bremen dan maar, helaas gesperrt, dan zie ik een bord Bramsche en dat ken ik toevallig, ligt aan het Mittellandkanal, daana vind ik het wel. Inderdaad, daarna staan er borden Lingen, Meppen, allen welbekend en tenslotte snelweg 402 naar Hoogeveen. Zo ben ik toch nog redelijk op tijd om 19.30 uur in Burgum, waar we inladen en direkt vertrekken naar Katwijk en zijn om 22.00 uur weer thuis. Komende week zijn beiden weer werkzaam in de Vaarmacie waar Joke dus nu de Kapitein is en de kapitein de orders moet volgen. Zaterdagochtend per trein naar Leeuwarden en dan per bus naar Burgum om weer een stukje verder te varen.