Bubble Barrier

18 augustus 2023 - Minden, Duitsland

Vandaag varen we naar Wasserstrassen Kreuz Minden. Het Mittellandkanaal gaat hier met een aquaduct over de Weser verder via Hannover tot Hohenwarte. Wij gaan zaterdag via de sluis naar beneden, de Weser op, een verval van 13,6 mtr. Een prachtig bouwwerk, deze oude sluis, gebouwd in 1911-1914 en met z'n 2 torens uniek te noemen. In Minden aangemeerd vlakbij de sluis in het kanaal, hebben we eerst iets belangrijks te doen. Drukker Gerrit S-- voor al uw drukwerk-- uit Katwijk was zo vriendelijk 2 stickers- banners- te maken met het opschrift: Argus vaart CO2-neutraal. Deze zijn bevestigd aan beide zijden op de ramen van de stuurhut. Argus wil zo uitdragen dat de CO2-uitstoot door die oude, maar vertrouwde DAF-LEYLAND diesel motor volledig gecompenseerd wordt door andere CO2-bindende maatregelen. Hierop maken we een fles Deutsche Sekt open (Rotkäppchen). De CO2-bubbels die daar uitvliegen, tellen we niet mee. Zou ook raar staan: Argus bubbelt CO2-neutraal.